دانستنیفیلممدیریت مصرف

?مقایسه مصرف انرژی ایران با جهان

سرانه مصرف انرژی در ایران

?شدت مصرف انرژی در ایران نسبت به سایر کشورها

در این متن در نظر داریم به مقایسه مصرف انرژی ایران با جهان بپردازیدم . به طور معمول و چند وقت یکبار میزان مصرف انرژی در بین تمامی کشورها مقایسه می‌شود.

طبق مقایسه‌های انجام شده، شدت مصرف انرژی ایران چندین برابر کشورهای پیشرفته و با اقتصاد قوی مانند ژاپن، اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا است.

همه کشورها برای حفظ سرمایه ملی و حفظ سلامت محیط زیست کوشا هستند، پس ما باید یاد بگیریم برای حفظ سرمایه ملی و محیط‌زیست در مصرف بهینه برق بکوشیم، زیرا مصرف بهینه برق موجب رشد اقتصادی کشور و سلامت فردای فرزندانمان است. با مقایسه مصرف انرژی ایران با جهان می توانیم دریابیم که ما در چه جایگاهی قرار داریم و واقعا منابع خدادی انرژی از ا رزش بسیار بالایی برخوردارند که باید قدر آن را بدانیم و به انازه نیاز مصرف کنیم . البته بررسی ها نشان می دهند ما به نسبت دنیا میزان انرژی بیشتری برای تولید کالا استفاده می کنیم که یکی از اصلی ترین دلایل آن نامناسب بودن بهره وری ماشین آلات کارخانه جات است که به دلیل ارزان بودن انرژی در ایران در طی سالیان ، شرکت ها به فکر بهبود بهره وری و  ارتقاء مصرف بهینه برق در کارخانه جات به خصوص صنایع فولاد ،‌مس و آلومنیوم نبوده اند.

به خصوص در سالهای ا خیر با توسعه صنایع فولادی در کشور این میزان شدت انرژی بیشتر شده است بسیاری از کشورهای صنعتی دنیا با گران شدن قیمت انرژی ماشین آلات استوک خود را با کشورهای برخوردار از سوخت های فسیلی ارزان و فراوان از جمله ایران ارسال کردند و این کار بلای جان صنعت برق در کشور شد

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببنید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن