تابستانکولرگازی

چگونگی کم کردن هزینه برق مصرفی اسپیلت ها

راه های عملی برای کم کردن هزینه برق مصرفی اسپیلت ها

اگر شما از دسته ساکنان شهرهای گرمسیری هستید که به دلیل شرایط آب و هوای گرمسیری شهر خود ، از کولر گازی استفاده می کنید حتما این متن را بخوانید. ما به دلایل فنی و منطبق با شیوه محاسبات قبض برق شما را یاری می کنیم تا با تنظیم صحیح دمای آسایش خانه خود ، هم تابستان را به خوبی سپری کنید هم منابع محدود در اختیار خانواده خود را بی حساب صرف پرداخت قبض برق به دلیل مصرف بالا نکنید با ما همراه باشید

دمای آسایش 24 ، آسایش 24 ساعته

1- برای  صرفه جویی در مصرف برق و کاهش هزینه برق مصرفی دمای کولر را روی 24درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. در این صورت کمپرسور دستگاه با وجود روشن بودن فن پنل داخلی که مصرف برق آن بین 15 تا 30 وات است، فقط در دامای بسیار بالا خاموش خواهد بود و این کمپرسور دائما خاموش رو شن نمی شود . تنظیم دمای آسایش روی 24 از استهلاک دستگاه شما هم جلوگیری می کند. علاوه بر این به دلیل مصرف برق به اندازیه مشمول پرداخت جریمه مصرف اضافه نخواهید شد. بهتر است که پنل داخلی مستقیما روبه روی محل نشستن ساکنین باشد.

منابع تولید گرمای دیگر را حذف یا  تعدیل کنید.

2- سعی کنید لامپ های آپارتمان محل سکونت خود را به لامپ های فوق کم مصرفLED یا SMD تغییر دهید زیرا گرمای حاصل از لامپ های قدیمی و حتی لامپهای کم مصرفی که چند سال پیش در کشور استفاده می شود تأثیر بسزایی در ایجاد گرمای مزاحم در ساختمان شما دارد. گرمای ایجاد شده از این لامپها در کنار گرمای تابستان ،  موجب افزایش زمان های کارکرد کولر اسپیلت و مصرف برق بیشتر می شود. حتی برخی از منابع گرمایی دیگر را هم می توانید در ساعات اوج مصرف تعدیل کنید. 

پوشش شیشه ، یک راهکار موثر

3- درصورتی که ساختمان شما دارای سطح پنجره های زیادی است یا پنجره رو به شرق و خصوصا رو به غروب دارید برای جلوگیری از ورود تشعشع گرمایی در تابستان از پنجره های دوجداره یا پوشش های ضد حرارت و ضد UV روی سطح شیشه پنجره ها استفاده نمایید. این پوشش ها که به راحتی روی سطح شیشه قرار می گیرند یک بار برای همیشه خیال شما را از ورود تشعشع گرما در تابستان و سرما در زمستان راحت می کنند.

پنجره دو جداره ، سد محافظ گرما

4- سعی کنید در ساختمان از پنجره های UPVC با شیشه های دوجداره و آنتی رفلکس استفاده کنید.به جرات می‌توان گفت: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین امتیاز پنجره دو جداره UPVC مصرف بهینه انرژی است. مصرف انرژی این روزها یک معضل مهم است و باعث شده تا هزینه های پرداختی توسط هر خانواده بسیار بالا باشد. پنجره‌های دو جداره یو پی وی سی با ساختار منحصر به فردی که دارد به گونه‌ای است که نیازی به استفاده مداوم از وسایل  سرمایشی نخواهید داشت. در حقیقت پنجره دو جداره ضمن مقابله با ورود گرما به داخل محیط ، موجب می شود سرمای تولید شده تجهیزات سرمایشی را به مدت بیشتری در محیط شما نگه می دارد. این پنجره‌ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت، باد و باران دارند و گرما و سرما را انتقال نمی دهند از این رو مصرف انرژی به طور قابل توجهی کاهش می یابد و شما از پرداخت هزینه های بالای مصرف انرژی در امان خواهید بود.

منابع گرمای گاز را کم کنید.

5- بهتراست از لوازمی همانند اجاق گاز، اتو و دیگر لوازمی که ایجاد گرما می کنند بین ساعات 7 تا 10 شب استفاده نکنید چون گرمای حاصل از آن موجب افزایش زمان کارکرد کولر اسپیلت و مصرف برق بیشتر می شود.

حتی برای کولرگازی هم سایبان درست کنید.

کولر های اسپیلت و یا دو تکه ، یک بخش بیرونی کمپرسور دارند که در فضای باز نصب می شوند. اگر سایبان بر روی کمپرسور کولر گازی خود نصب کنید هم به طول عمر کولر گازی کمک شایانی کردید هم از گرم شدن بدنه بیرونی و مصرف انرژی بیشتر برای خنک کاری گاز جلوگیری می کنید. سایبان کولر گازی به خصوص در مناطق گرمسیری را دست کم نگیرید.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن